Monday, April 20, 2009

ගැටුමට මැදිවූ සිවිල් ජනතාව බේරා ගැනීමට එක්සත් ජාතීන්ගේ මැදිහත් වීමක් අවශ්‍යයි.


අචාර්ය පාක්‍යසෝති සරවනමුත්තු
විධායක අධ්‍යක්ෂ
විකල්ප ප‍්‍රතිපත්ති කේන්ද්‍රය

ශ‍්‍රි ලංකාවේ රජය සහ එල්ටීටීඊ සංවිධානය අතර පවතින සන්නද්ධ ගැටුමට මැදිව සිටින සිවිල් ජනතාව පිළිබද ප‍්‍රශ්නය මේ වන විට විශාල වශයෙන් ජාත්‍යන්තර අවදානය දිනා ගැනීමට සමත්ව ඇත. ලංකාවේ ජාතික ආරක්ෂාව පිළිබද මාධ්‍ය මධ්‍යස්තානය ට අනුව බොහෝ දෙනෙක් කල්පනා කරන්නේ දැන් රජයේ හමුදාව ආරක්ෂිත කලාපය හැර අනෙක් සියළු ප‍්‍රදේශ තම පාළනය යටතට ගෙන ඇති නිසා ඉතිරිව ඇති කොටස සිම්පල් ප්ලෑන් එකක් බවයි. ශබ්ද විකාශන යන්ත‍්‍ර මගින් සිවිල් ජනයාට අදාල ප‍්‍රදේශයෙන් පිටතට එන ලෙස නිවේදනය කර ඉන් අනතුරුව ඉතිරිව ඇති එල්ටීටීඊ සටන් කාමීන් විනාශ කිරීම එම සිම්පල් ප්ලෑන් එකයි. නමුත් එම සැලසුම ක‍්‍රියාත්මක කිරීම හිතන තරම් සිම්පල් නැති බව මේ වන විට පෙනී ගොස් ඇති අතර ලොව පුරා ජීවත් වන දෙමළ ජනතාව, මානූෂීය අධාර සපයන සංවිධාන, මානව හිමිකම් සංවිධාන පමණක් නොව ජාත්‍යන්තර ප‍්‍රජාවද මෙය බර පතල ප‍්‍රශ්ණයක් ලෙස සළකන බව පෙනේ. ඇම්නස්ටි ඉන්ටර්නැෂනල් සංවිධානය කොළඹ විකල්ප ප‍්‍රතිපත්ති කෙන්ද්‍රයේ විදායක අධ්‍යක්ෂ ආචාර්ය පාක්‍යසෝති සර්වනමුත්තු මහතා සමග ගැටුමට මැදිවි වූ සිවිල් ජනතාව පිලිබඳ කරන ලද සාකච්චාවක පරිවර්ථනයක් පහත දැක්වේ.

එල්.ටී.ටී.ඊ සංවිධානයට එරෙහිව රජයේ හමුදාව කරගෙන යනු ලබන මෙහෙයුම්වල ප‍්‍රතිඵලයක් ලෙස මානව හිමිකම් අර්බුදයක් වන්නි ප‍්‍රදේශයේ පැන නැඟී ඇත. රජයේ සංඛ්‍යා ලේඛණවලට අනුව 70000ක පිරිසක් මේ ප‍්‍රදේශයේ සිරවී සිටින අතර ජාත්‍යන්තර ආයතන දක්වන සංඛ්‍යා ලේඛන වලට අනුව එය 152000 සිට 200,000 දක්වා වෙයි. එම ප‍්‍රදේශයෙන් ඉවත් වී යාමට තැත් කරන සිවිල් ජනතාව වෙත එල්.ටී.ටී.ඊ සංවිධානය වෙඩි තබන බවට ඉතා විශ්වාසනීය ආරංචි මාර්ගවලින් තහවුරු වී ඇත. එලෙස රජය මඟින් යුධ මුක්ත කලාපය ලෙස නම් කරන ලද භූමි තීරුවට රජයේ හමුදා කාල තුවක්කු ප‍්‍රහාර එල්ල කරන බවට සාක්ෂි ඇත. ප‍්‍රධාන අවශ්‍යතා වන ආහාර සහ ඖෂධ ප‍්‍රමාණවත් අයුරින් සැපයීම පිළිබඳ විශේෂ අවධානයක් යොමුකළ යුතුව ඇත. බැලූ බැල්මට ආයුධ සන්නද්ධ පාර්ශ්ව දෙකම මෙම තත්ත්වය තුළ සිවිල් ජනතාව තම ඉලක්කය බවට පත් කරගෙන ඇති බව පෙනී යයි.

ප‍්‍රශ්නය - සිවිල් ජනතාවට ඉන් ඉවත්වීමට කළ හැක්කේ කුමක්ද?
සිවිල් ජනතාව ඉවත්වීමට කළහැකි දේ සලකා බලන විට මුලින්ම පාර්ශ්වයන් දෙකම ඔවුන්ගේ කුමන වෙනස්කම් තිබුනද සිවිල් ජනතාව යනු එක් අතකින් මිනිස් බිලි ලෙස නොසැළකිය යුතු බව අවබෝධ කරගත යුතුය. ඔවුන්ට සටන් විරාමයකට එකඟවිය නොහැකි නම් තුන්වන හෝ බහු පාර්ශ්වයක් සමහර විට එක්සත් ජාතීන්ගේ සංවිධානය එම ප‍්‍රදේශයට ගොස් ඔවුන් පිටතට රැගෙන ඒම කළ යුතුයි.

ප‍්‍රශ්නය- මේ වන විට යුද්ධය පවතින ප‍්‍රදේශවල සිට 40000කට වැඩි සිවිල් ජනතාවක් රජයේ පාලන ප‍්‍රදේශවලට පැමිණ ඇත. අපට විස්තර කරන්න පුලුවන්ද මෙසේ පැමිණි ජනතාවට සපයා ඇති නිවාස පහසුකම් සහ ඔවුන්ට ඇති කොන්දේසි මොනවාද කියලා?
ඔවුන් ජීවත් වන්නේ කුමන කොන්දේසි යටතේද කියා ඔබයට කිව හැකිද ඔවුන් රඳවා ගෙන සිටින ප‍්‍රදේශය අධික ලෙස මිලිටරීකරණය වු ප‍්‍රදේශයක්. හුවමාරු කඳවුරු, සුභ සාධක කඳවුරු කියනු ලබන ඒවා රැඳවුම් කඳවුරුවලට සමාන බවට චෝදනා එල්ල වී තිබෙනවා. නැවත පදිංචි කිරීමේ වැඩසටහනක් පිළිබඳව සෑහිමකට පත්විය හැකි ආකාරයේ කිසිඳු සැලැස්මක් තවමත් නැහැ. අතුරු හමුදාවන් මෙම කඳවුරු තුළ සැරිසරනවා. එල්.ටී.ටී.ඊ සංවිධානයට සහය දෙන්නන් සහ අනුග‍්‍රහකයන් ලෙස හඳුන ගන්නා අය අතුරුදහන් කරවීම සිදුවෙනවා.

ප‍්‍රශ්නය- ජාත්‍යන්තර ක්ෂමා සංවිධානය අවතැන් වී රජයේ පාලන ප‍්‍රදේශයට පැමිණෙන සිවිල් ජනතාවගේ ආරක්ෂාව සහ රැකවරණය පිළිබඳ විශේෂ අවධානයක් යොමු කර ඇත. ප‍්‍රධාන සාධකය ලෙස මතු වී ඇත්තේ රජය සත්‍ය වශයෙන්ම මෙම ජනතාව ආරක්ෂා කරන්නේද යන්න. අපට මෙම අවස්ථාව වන විට අවබෝධ වෙලා තියෙනවා නිසි ලියාපදිංචි කිරීමේ ක‍්‍රමවේදයක් සිවිල් ජනතාව වෙනුවෙන් නොමැති බව. ඒක සත්‍යය ද?
මෙතෙක් කාලයක් දුරට සිවිල් ජනතාව ලියාපදිංචි කිරීමට නිවැරදි යාන්ත‍්‍රණයක් පිළියෙල කරලා නොමැති බව අපිට පැහැදිලියි. එමනිසා සත්‍ය ලෙසම ජාත්‍යන්තර නිරීක්ෂණ සහිත ස්ථානයකට භාරදිය යුතුය. රජය විසින් මේ සම්බන්ධයෙන් එක්සත් ජාතීන්ගේ සම්බන්ධීකාරක ජොන් හෝම්ස් හට සහතික වී තිබෙනවා. ජාත්‍යන්තර නිරීක්ෂණ ආයතන විසින් මෙම සහතිකයන් එලෙස ක‍්‍රියාත්මක කරනවාදැයි පරීක්ෂා කර බැලිය යුතුයි. ------

Back to Home

No comments: